Volgers

dinsdag 30 juni 2015

Schilderij ..............

Eindelijk weer een berichtje van mijn kant ...tsja ..met toch AF EN TOE mooi weer veel te doen in de tuin ...die zijn we ook aan het herinrichten ............
Manlief bezig met de vijver en zijn grote hobby de koi`s :-))
Ik mag commando`s uitdelen daar ik helaas zelf erg weinig kan ....

Wat betreft mijn gezondheid ben ik flink te pas gekomen na het zware jaar van 2014 dat eigenlijk al in 2013 begon zoals trouwe volgers wel op mijn Blog hebben kunnen lezen ..........

Loop nu al sinds maanden met flinke hartklachten rond ...(februari dit jaar ) ..ja en dan ben ik niet zo iemand die snel naar de huisarts rent .........maar het werd zo ernstig dat ik geen enkele nacht meer normaal kon slapen werd gek van de hartkloppingen en onregelmatigheid en vibreren van het hart ....
Dus toch maar uiteindelijk naar de huisarts die me direct doorverwees naar het ZH ...

Daar helemaal "doorgelicht " allerlei onderzoeken gehad met een "kastje " gelopen voor 24 uur om de hartaktiviteiten te beoordelen ....bloedonderzoeken ...echo...hartfilmpjes enz enz ...
Er is GELUKKIG niks uit gekomen ....

Het ging alleen NIET over en ik kon niet meer was geestelijk ook OP ..........
Dus weer de huisarts geraadpleegt en die zei me dat ik flink GAS TERUG moest nemen ...medicatie gekregen om dat te bewerkstelligen ...en veel rusten en alleen maar leuke dingen doen ...

Zit ook dus blijkt opeens midden in de Meno Pauze (oftewel de overgang ) en heb daar vreselijk veel last van ...enorme moodswings ...paniekaanvallen ...van je stokje gaan als je weer eens ongesteld bent ...dus de cirkel is dan compleet .....

Dus binnenkort maar weer richting huisarts misschien is er iets wat mijn overgangsverschijnselen kan verlichten ...want zo is ook geen doen ...je voelt je compleet machteloos en kent je eigen lijf niet meer ...

Tsja ..heeft NIKS met een Interieur blog te maken zullen velen denken ...maar MIJ doet het goed dit van me af te schrijven dus so be it ....

Dan on to een LEUKE noot ..............ons SCHILDERIJ IS AF !!!!!!!!!!!!



Zoals ik laatst al schreef is in onze huiskamer eindelijk de laatste muur door manlief in de Kalkverf gezet ....en was het wachten op een mooi schilderij dat er zou komen hangen gemaakt door de zeer getalenteerde Wilma Westerlaken van Beek (PAINTINGS BY WILMA

haar website : http://www.wilma.exto.nl/


Ze schildert dus ook in OPDRACHT ...

meestal zijn het de koeien en de Schape/ramskoppen o.i.d. die je in een landelijk interieur voorbij ziet komen ....PRACHTIG hoor ...maar ik wilde iets anders ........
ben GEK op vogels dus wat is er mooier dan een prachtige watervogel op doek geschilderd ....met Olieverf .....
het werd een schitterende FUUT MET JONG .....

Aldus contact gezocht met Wilma en de mogelijkheden besproken ....hieronder een idee van hoe ze te werk gaat en hoe het schilderij opgebouwd werd ik mocht het via de foto`s die ze stuurde STAP VOOR STAP meebeleven zo vreselijk leuk om dat te volgen elke keer die kleine detail veranderingen ...geweldig ..kijk zelf mee : 


Het BEGIN een ruwe potloodschets .....


En al een kleine impressie ....als volgende stap ...in grove lijnen opgezet ....



het begint al gedetailleerder te worden ..ook het kleintje op ma`s rug :-)


Hier is ook het kleintje al wat aan het  " kleuren " 
Kleurtjes en details veranderen steeds ....Onderaan zie je de kleurtjes van onze muren liggen die had ik opgestuurd zodat deze kleuren in het schilderij verwerkt konden worden .


Scherpe lijntje vervagen .....


Zoek de verschillen ..elke keer weer prachtig om naast elkaar te leggen en de soms subtiele verschillen te zoeken en vinden ....maar nog niet af ................


En hier hangt ie dan EINDELIJK aan de muur ..wat is ie MOOI ....


Er komt een toefje rood/oranje in het schilderij terug wat ik in mijn acessoires heb
en ook de kleur van de kast is perfekt in het schilderij terug te vinden in de details van de kleuren van de fuut ...


En nog enkele detail foto`s / Close Ups ....



Dan wil ik iedereen vanuit deze kant een FIJNE VAKANTIE toewensen voor diegenen die ertussen uit trekken ....OF we zelf nog een kleine vakantie gaan houden is nog maar de vraag ...heb er wel zin in maar de gezondheid laat veel niet meer toe ...

In mijn volgende Blog laat ik zien dat we heel wat aan het veranderen zijn in ons interieur ook met DIY  zoals een kast met Krijtverf e.d. maar dit voor een volgende post :-))
Er wordt heel wat omgegooid zin in ..........:-))))

Lieve Groet Johanna 








5 opmerkingen:

  1. Je hebt het wel flink voor de kiezen gekregen, Johanna. Fijn natuurlijk dat er niets gevonden is, maar als de klachten blijven voel je je daar toch gewoon niet prettig bij. Toch maar de adviezen in acht nemen, al lijkt mij dat ook best lastig als je graag actief bezig bent.

    Het schilderij hangt er mooi, het past heel goed in het geheel.

    Ik wens jou ook een hele fijne vakantie!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de eerste plaats veel beterschap met alle ongemakken die je hebt.
    Daar doet het weer nu ook geen goed aan.

    Ik vind het super leuk dat mijn foto van de Fuut geschilderd door Wilma bij jou in de kamer hangt, dit noem ik eer van mijn werk, en natuurlijk dat van Wilma.
    Je kan de foto terug vinden op www.digi-irma.nl kijk dan bij Standaard Wallpapers en dan fuut, het is foto 10.
    Zelfs het pootje staat er zo op.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel beterschap toegewenst, doe maar rustig aan, je gezondheid is het belangrijkste dat er is!
    Je schilderij is in 1 woord prachtig, ik ben er helemaal weg van, wat een schitterende stijl!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat Moooi!!! Ik word er verlegen van maar zonder de prachtige foto van Irma had ik dit schilderij niet kunnen maken. Hij staat super mooi, alles klopt. Het zou zo een plaatje uit een woonblad kunnen zijn.
    Ik wens je heel veel beterschap en sterkte met alles!
    Liefs, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je berichtje op mijn blog!!!
    Dat schilderij is zo mooi.
    Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen